''Hon ska fan inte ha nått godis!''

HAHA shit vilken dag! började som sagt jobba på Misteln idag och det var ju hur kul som helst (minus var ju att se personalen torka arslena på de inneboende)!
Kom dit runt klockan åtta, dyngblöt. Var ju som ett jävla vatenfall ute!
Det hade tydligen varit oväder i Kungsör över natten. Själv märkte jag inget eftersom jag är som en bevövad bebis när jag sover.
Iallafall. Jag kom dit, och personalen upptäckte att brandlarmets system hade stekts av åskan. Det var tydligen en så ovanlig olycka att de som tillverkade uppskattade att en sån olycka händer vart tionde år. Vadå puckat?
Sen så hade larmet, som de inneboenda använder för att nå personalen vid problem eller hjålp, också stekts, så där satt vi i fika rummet med sex stycken telefoner som ringde varannan minut. Det ringer inte i mina öron just nu (^_^)
Det jag gjorde idag var väl mer att iakta, laga frukost åt de vi besökte och asisstera lite som att rulla ner de inneboende till matsalen. HAR ALDRIG HAFT ETT SÅ SLAPPT ARBETE!
Medan jag satt i personalens kontor fick jag höra den skönaste kommentaren! Ett par som bor på Misteln bråkar och gubben, Erik, svarade så här när en personal rågade om vart den gula påsen låg:

Personal: ''Erik, vet du var den gula påsen, som din fru letar efter, ligger?''

Erik: ''Den gula påsen?! Det är ju godispåsen, och hon ska fan inte ha något godis! Hon äter ju upp det så  jävla snabbt!''


HAHA! Trodde jag skulle dö av skratt där alltså! Sen när jag skulle upp till trapphusen gick jag förbi Terapin och det var ett par tanter som stod och diskuterade. Den ena (östergöting, eller vad det heter) är stammis hos Romantica och har köpt en massa grejjer på utförsäljningen där, och de andra tanterna försöker pruta:

Östergötingen: ''Nej, NEJ! Inte till det där priset! Är du helt från vettet?!

Imorgon blir det ett tidigt pass. Börjar klockan 7 och slutar tre, så det blir att dra mig upp jävligt tidigt alltså!

Peace out! (^_^)v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0