Panik kommer i små doser

Ok, inte panik, men möjligen en jäla ångest (A)
Kunde inte somna så jag började kolla på systemare (igen). Snart börjar jag ju jobba i två veckor och sedan från 21 juli till den 25. Har då lyckats skrapa ihop tillräckligt för en ny kamera! :D Tahahaa vad lycklig jag blir! Lalalal!
Men okej, till problemet då! Är ju därför jag offrar min sömn ju så jag bör väl komma till saken snart!
Hrm, jo. Har sedan länge siktat in mig på Nikon D60, men nyss dök en stark kandidat efter mina pengar upp! Och här är den:



Tadaaa! Sony A300!

Kostar ungefär lika mycket som Nikon D60n, och har fårr bra recensioner! Förutom just den här så har jag också börjat fästa mig vid den här:



Canon 400D

Den är ju också väldigt bra, men ganska ''gammal''. Både A300 och D60 började ju säljas i år, medan 400Dn funnits på marknaden ett tag. Desutom så har A300 ett 18-70 mm objektiv som ingår i standardkitet.
D60n kan väl ses som en mycket bra kamera för de som går fråm kompaktkameror eller långzomomare till systemkameror. Jag har då en långzoomare, och kan ytterst lite om, ja, det mesta. Därför är även Nikon D60 bra.

Finns ju större problem i världen, men det här för mig är enormt!

HEEELP!

Kommentarer
Postat av: ella

jag har en canon eos 450D och den är sjukt bra, jag har kollat på både 400D och 40D men jag gillade 450D mest. Fast det beror ju på vad man vill ha och gillar men en sak kan jag säga att canon är det absolut bästa ;)

men nikon D60 är inte helt fel den heller :D

2008-06-29 @ 17:27:14
Postat av: Kurt

kör på canon. finns mer tillbehör än till Sony och är inte alls svår att lära sig.

2008-06-29 @ 23:19:06
Postat av: thomas

svar till Kurt och Ella: Skänt att veta att ni är nöjda med era kameror :)

Börjat fakstiskt luta mot en Canon 400D, kanske 450D om stålarna finns ;D

2008-06-29 @ 23:22:01
URL: http://madeinvietnam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0